Stručni rad
https://doi.org/10.32862/k1.19.2.2
Teološka vizija za učeništvo: Kako načela i prakse surađuju kako bi pojednostavile način na koji činimo učenike
Benjamin D. Spector ; South Hill Baptist Church
str. 183-214
Sažetak
U ovom članku nastojim primjenom biblijskog nauka razumjeti koncept učeništva s teološkoga stajališta i praktičnu primjenu Velikog naloga u Mateju 28,18-20. U svojem radu predlažem da stvaranje učenika započinje s trojedinim Bogom kao onim koji stvara i odgaja svoj narod prema sličnosti s Kristom. Razumije li se ispravno, ovo služi kako bi oblikovalo način na koji mi, kao Božji narod, zajedno s Bogom sudjelujemo u stvaranju učenika. Specifično govoreći, kada se shvati da je učeništvo u konačnici Božja zamisao i djelo, iz toga slijedi da bi Božji narod trebao činiti učenike u podložnosti Bogu kao i u ovisnosti o njemu. Imati ovakvu vrstu stava znači dopustiti Bogom određenim načelima procesa stvaranja učenika da upravljaju našim praksama stvaranja učenika. U ovom članku opisujem Božji proces stvaranja učenika na sljedeći način: Bog stvara i odgaja svoj narod (1) svojim Duhom po svojoj Riječi, (2) u odnosu na lokalnu crkvu te (3) tijekom duljega razdoblja. U odazivu na ova načela, Božji narod trebao bi podupirati središnje mjesto službe zasnovane na Riječi, važnost lokalne crkve i zagovaranje ispravnih očekivanja u svojim praksama učeništva. Ovaj redoslijed načela i praksi služi kako bi pojednostavio učeništvo definirajući uspjeh, pojašnjavajući biblijsku filozofiju službe te pružajući nam granice i slobodu. Posljedično, teološka vizija za učeništvo koju predstavljam u ovom članku nešto je što kršćani očajnički trebaju razumjeti i prisvojiti budući da neprestano nailazimo na široku paletu novih metoda i modela za ispunjavanje Velikog naloga.
Ključne riječi
učeništvo; Veliko poslanje; filozofija službe; služba Riječi; lokalna crkva; progresivno posvećenje
Hrčak ID:
337288
