Izlaganje sa skupa
https://doi.org/10.32862/k1.19.1.4
Isus nam je namjerno pokazao model učeništva koji počiva na odnosima – zašto ga se nismo držali?
Greg Ogden
Čitajući Evanđelja, možemo primijetiti kako je Isus namjerno i sa svrhom prakticirao učeništvo koje počiva na odnosima. U želji da dosegne mnoštvo, Isus se usmjerio na malu skupinu ljudi s ciljem stvaranja učenika koji će stvarati učenike i to iz barem dvaju valjanih razloga: internalizacije i umnažanja. U kontekstu bliskih odnosa Isus je htio sebe na neki način umnožiti u njih dvanaest. No postavlja se pitanje zašto Crkva u velikoj mjeri ne nasljeduje takav model učeništva? U članku se navode dva moguća razloga: prvi je taj što propovijedamo evanđelje koje sadrži samo oproštenje, no ne i učeništvo, a drugi je razlog taj što smo Isusov model učeništva koji počiva na odnosima zamijenili programima. Uspoređujući razlike između programa i odnosa, u članku se donose dva provokativna zaključka: 1. Da smo mogli učiniti učenike propovijedajući ljudima, taj bi se posao davno već obavio. 2. Čak i najveći propovjednik koji je ikada živio – sâm Isus – nije se oslanjao na svoje propovijedanje da bi činio učenike. On se oslanjao na osobnu povezanost.
Ključne riječi
učeništvo; odnosi; internalizacija; umnažanje
Hrčak ID:
331650