Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.32862/k1.19.1.3
Uloga krštenja vodom u procesu učeništva: prijedlog
Ervin Budiselić
Fokus ovog članka je na tome kako evanđeoske crkve, posebice u Hrvatskoj, općenito gledaju na ulogu i položaj krštenja u vodi u procesu učeništva. Međutim, odnos između krštenja i učeništva poslužit će kao prilika za istraživanje drugih aspekata procesa učeništva, posebice odnos između evangelizacije i učeništva. Stoga, u prvom dijelu članka ukratko ćemo raspraviti i ispitati neke ključne elemente „Velikog poslanja“ kako bismo stekli uvid u poslanje te vidjeli različita tumačenja i razumijevanja tog teksta. Na temelju Evanđelja, drugi dio članka istražuje kako bi Isusovi sljedbenici razumjeli i definirali učeništvo na temelju svog iskustva s Isusom, i kako bi to iskustvo oblikovalo njihovo razumijevanje Velikog poslanja. Treći dio članka bavi se odnosom (ili bolje rečeno dihotomijom) između „evangelizacije“ i „učeništva“ u svrhu postizanja razumijevanja ovih dviju aktivnosti koje je više u skladu s novozavjetnim učenjem. Posljednji dio članka posvećen je ulozi i položaju krštenja u vodi u procesu učeništva. Budući da je svrha ove rasprave procijeniti teologiju i praksu evanđeoskih kršćana u pogledu ispravnog razumijevanja krštenja u vodi i posljedično tome, procesa učeništva općenito, predlažu se četiri stvari: 1. Usvajanje definicije učeništva koja u svojoj srži ima odnose, a ne metodu, program ili aktivnosti; 2. Revizija razumijevanja odnosa između „evangelizacije“ i „učeništva“; 3. Podsjetnik da je svrha evangelizacije stvaranje „učenika“, a ne „obraćenika“; 4. Obnova biblijskog položaja krštenja u vodi koje bi trebalo predstavljati odgovor osobe, tj. njezin „da“ na poruku evanđelja.
Ključne riječi
učeništvo; krštenje; evangelizacija; Veliko poslanje; evanđeoske crkve
Hrčak ID:
331649